Kompetencehjulet

Kompetencehjulet:

Kompetencehjulet er et fast redskab i Børnehuset. Gennem kompetencehjulet har vi mulighed for at få belyst, hvor barnets aktuelle udviklingsniveau er indenfor de 6 læreplansområder.

I Børnehuset udarbejder vi et kompetencehjul på følgende tidspunkter:

• Vuggestuen udfylder et kompetencehjul på et barn, når det er mellem 2,6 – 2,8 år, hvis der er bekymring for barnets udvikling.
  • Børnehaven udarbejder et kompetencehjul vedrørende sprog, sociale- og personlig kompetencer og motorik på alle børn i alderen 3,3 - 3,5 år.
  • Børnehaven udarbejder et kompetencehjul vedrørende alle læreplanstemaer, på alle børn i alderen 4,0 – 4,3 år.
  • Børnehaven udarbejder der et kompetencehjul på alle kommende skolebørn vedrørende alle læreplanstemaer.
  • I april/maj måned lige før skolestart/MiniSFO udarbejdes der et kompetencehjul på de børn, hvor der har været en bekymring for barnets udvikling og skoleparthed.
  • Der udarbejdes altid et kompetencehjul på børnene, hvis der er bekymring for barnets udvikling.

Nærmere information omkring kompetencehjulet kan findes på www.legeteket.dk.