Underretningspligt

Underretningspligt:

Alle har underretningspligt og pædagogisk personale har skærpet underretningspligt.

Kommer vi i besiddelse af viden vedrørende omsorgssvigt, eller på anden måde forhold som er belastnende for barnet, laver vi en underretning til familieafdelingen. Vi sender selvfølgelig ikke noget ud af huset, uden I som forældre er gjort bekendt med, hvad der er skrevet.

Møder en forældre beruset eller på anden vis påvirket op i børnehaven, og personalet skønner, at en udlevering ikke er ansvarlig, beholder vi barnet i børnehaven, indtil der er fundet en løsning. Det accepteres ikke, at forældre kører påvirket fra børnehaven, og kan vi ikke tale forældrene til at lade bilen stå, har vi skærpet pligt til at kontakte politiet. Dette vil selvfølgelig ske.

Underretningspligten fritager altid medarbejderen fra tavshedspligten til forvaltningen.