Omsorgsplan

Omsorgsplan:

Sorg og kriseplan til brug ved ulykke eller dødsfald i eller med tilknytning til Børnehuset Aalestrup.

Sorg og kriseplan:

Der vil i tilfælde af ulykke eller dødsfald i eller med tilknytning til Børnehuset Aalestrup blive draget omsorg for barnet og familien. Vi har derudover valgt at lave følgende overordnet retningslinjer til brug og støtte til både personalet og familierne i Børnehuset Aalestrup.

Dødsfald i barnets nærmeste:

I tilfælde af et barn mister en af sine nærmeste. Vi skriver et kort og sender det sammen med en buket blomster.
Leder eller souschef tager sig af det.

Opfølgning:

Børn og forældre skal orienteres – der må ikke hænges opslag op. Der skrives et brev, som lægges i rummene ved garderoberne.
Institutionen flager på halvt, hvis der indgår besked inden kl.14 ellers flages der først næste dag.
Vi deltager i begravelsen.
Der drøftes i personalegruppen, hvilken hjælp vi kan tilbyde familien.

Dødsfald – barn i institutionen:

Vi skriver et kort og sender sammen med en buket blomster.
Leder eller souschef tager på hjemmebesøg ved familien.

Vi deltager i begravelsen.
Børnene kan lave tegninger som barnet kan få med i kisten.
Kommunen kontaktes, hvis der er behov for krisehjælp.

Dødsfald i personalegruppen:

Vi skriver et kort og sender det til familien sammen med en buket blomster eller en krans.
Leder eller souschef tager på hjemmebesøg ved familien.

Ulykker i institutionen.
Ring 112, hvis der er nogen, der er kommet alvorligt til skade.
De andre børn skal væk fra ulykkestedet.
Leder eller souschef tager over.
Ring til kommunen for at underrette om hændelsesforløbet.
Eventuelt krisehjælp.