Syge børn

Syge børn:

Bliver dit barn syg i institutionen, ringer vi efter dig. Vi forsøger selvfølgelig, at gøre ventetiden indtil du kommer så behagelig som muligt for dit barn.

Ved forekomsten af smitsomme sygdomme hos børn eller personale vil dette blive bekendtgjort ved opslag og gennem Infoba.

Af hensyn til smittefaren og vort ansvar overfor raske børn, må syge børn ikke modtages i institutionen.

Et barn kan ikke anses for rask medmindre, det er feberfrit, det vil sige under 37,5 om morgenen og almentilstanden er upåvirket.

Medicingivning:

Som hovedregel må vi ikke give medicin, men i forbindelse med kroniske sygdomme der kræver medicinsk behandling, kan institutionen påtage sig den nødvendige medicingivning. De fleste læger kan ordinere medicinen således, at barnet kan få medicin to gange dagligt.

Du kan læse mere om medicingivning i daginstitutioner på følgende link: https://www.sst.dk/da/viden/boernesundhed/materialer-til-sundhedspersonale/forebyggende-sundhedsydelser/medicingivning-i-skoler_-dagtilbud-mv