Hvem er vi

Værdier

Hvem er vi:

Børnehuset Aalestrup er en aldersintegreret institution. Institutionen består af en vuggestue, børnehave, førskolegruppe og minigruppe.

Børnehuset Aalestrup blev dannet  ved en fusion mellem Børnehaven Højtoften og den aldersintegrede institution Paddehatten i maj 2014. Vi er blevet lagt fysisk sammen i august 2017. Børnehuset Aalestrup kan tilbyde en vuggestueafdeling med plads til 24 børn fordelt i 2 grupper, 4 almindelige børnehavegruppe med de yngste børnehavebørn samt 1 gruppe for de ældste børn i børnehaven. Desuden har vi en minigruppe med op til seks børn. Gruppen er for børn med særlige behov.

Børnehuset er beliggende lige overfor skole og er omgivet af en stor ny legeplads og med adgang til naturskønne omgivelser. I Børnehuset er der plads til ca 108 børnehavebørn og 24 vuggestuebørn.

Mangfoldigheden i huset gør, at vi kan tilbyde børn og forældre et sammenhængende forløb fra vuggestue til skole.

I Børnehuset prioterer vi meget en høj faglighed, samt en hverdag der er overskuelig og genkendelig for børnene.